Saturday, November 27, 2010

Seandainya..

Seandainya aku dapat mengundurkan putaran waktu, akan ku ubah segala yang telah berlaku agar ia tidak berlaku..Agar kesan yang khadapi sekarang tidak wujud!
Seandainya aku punya waktu untuk membetulkan kesilapan lampau yang tidak terkira banyaknya, akan kupadam segala kesilapan dengan kemanisan kebaikan..!
Seandainya aku masih bisa berdiri sendiri membawa diri ke suatu tahap yang lebih tinggi dan lebih baik, akan ku tegakkan pegangan dan pendirian yang goyah dan rapuh supaya dapat kuteruskan perjuangan yang terhenti di pertengahan jalan akibat kelemahan dan kealpaan diriku..
Seandainya aku diberi peluang untuk memilih jalan yang terbentang luas di hadapan mataku ini, akan kupilih jalan yang kurasakan terbaik untuk diriku, masa depanku, keluargaku, agamaku dengan berpegang pada jalan Dia..kerana tanpa semua itu, aku takkan bisa berdiri dan berjuang di jalan yang penuh keberkatan dan keredhaanNya!

Ya Tuhanku, Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untukku. Kau berikanlah aku petunjuk dan penyuluh agar aku dapat meneruskan hidup di dunia ciptaanMu ini dengan suluhan jalan yang benar dan betul. Ya Allah Ya Tuhan Yang Maha Mengetahui apa yang terlihat dan tersembunyi, Kau terangilah mataku agar aku tidak buta dalam mencari jalanMu, jalan yang diredhaiMu. Kau berikanlah aku peluang untuk menyucikan diri yang penuh dengan debu kealpaan dan dosa yang telah dilakukan olehku dalam sedar atau tidak. Ya Allah Yang Maha Pengampun, Kau ampunkanlah dosa-dosaku yang tidak terkira banyaknya ini, Ya Allah..! Terangilah mata hatiku dengan cahaya Ad-dinMu, Ya Allah!

No comments:

Post a Comment